Retur och återbetalningspolicy

Återbetalning och byten

Om du mot förmodan får en defekt eller felaktig vara har du rätt att returnera den inom 30 dagar från att du mottagit den, för återbetalning eller byte.

För att returen ska godkännas måste produkten vara:

  • Oanvänd

  • I samma skick som du fick den

  • I originalförpackning


Så går en retur till

  1. Kontakta oss först via e-post på contact.cleanbidet@gmail.com eller vårt kontaktformulär för att initiera din retur.

  2. Vi ger dig instruktioner om vart du ska skicka produkten.

  3. När vi har mottagit och inspekterat din retur meddelar vi dig via e-post om den godkänns eller avslås.

  4. Vid godkänd retur:

    • Din återbetalning behandlas automatiskt till samma betalningsmetod som du använde vid köpet.

    • Det kan ta några bankdagar innan pengarna syns på ditt konto.


Försenad eller utebliven återbetalning?

Om du inte har fått din återbetalning:

  1. Kontrollera ditt bankkonto.

  2. Kontakta din kortutgivare – det kan ta några dagar innan återbetalningen syns.

  3. Prata med din bank – behandlingstiden varierar.

Har du gjort allt detta och fortfarande inte fått återbetalningen? Kontakta oss gärna på contact.cleanbidet@gmail.com


Byten

Vi ersätter endast produkter som är defekta eller skadade.
Vill du byta till samma produkt? Kontakta oss via e-post så hjälper vi dig vidare.


Returfrakt

Kostnad för returfrakt betalas normalt av kunden, om inte felet ligger hos oss.
Vi ger dig all nödvändig information via e-post när du kontaktar oss för att starta en retur.


Produkter som inte kan returneras

Av hygieniska skäl kan vissa produkter inte returneras eller bytas, även inom returfristen. Detta gäller särskilt:

  • Förpackningen är bruten eller saknas

  • Produkten har varit ur förpackningen

  • Produkten visar tecken på användning (t.ex. vattenrester, smuts eller lukt)

  • Tillbehör saknas eller inte är i ursprungligt skick

För att kunna godkännas för retur måste produkten vara oöppnad, oanvänd och i originalförpackning.